Svaka dinarska transakcija u iznosu do 300 000 dinara koju iniciraš kroz internet aplikaciju banke na adresi https://online.yettelbank.rs/login biće izvršena odmah, bez obzira na vreme i dan plaćanja, ako u aplikaciji Banke označiš opciju „Instant plaćanje“. Primalac odmah dobija uplatu ukoliko Banka ka kojoj plaćaš podržava ovu uslugu. U slučaju da ne odabereš opciju „Instant plaćanje“ ili je transakcija inicirana ka banci koja ne podržava ovu vrstu plaćanja, transakcija će biti izvršena u 10:30, 12:30, 14:30 ili 17:00h, a ako je inicirana nakon 17h radnim danima, realizuje se prvog narednog radnog dana.
Često postavljana pitanja
Možda je neko već postavio pitanje koje i tebe zanima, zato istraži često postavljena pitanja i dođi do odgovora jednostavno i brzo.
Koliko je vremena potrebno za izvršenje dinarskog plaćanja i da li ona mogu biti odmah izvršena?
Da li je prikazana provizija za izvršenje transakcije prilikom plaćanja putem internet i mobilne aplikacije?
Iznos provizije će biti prikazan pre nego što potvrdiš izvršenje transakcije.
Ukoliko nemam dovoljno sredstava na računu u valuti kartične transakcije, da li će transakcija biti izvršena sa drugih valuta?
Ako je transakcija u dinarima, prvo će biti zadužena valuta RSD, a ukoliko nemaš dovoljno sredstava u dinarima, naplata će se izvršiti sa drugih valuta, po sledećem redosledu: EUR, USD.
Koji broj modela i poziv na broj bi trebalo da unesem pri plaćanju osobi na račun?
Prilikom plaćanja osobi na račun nije potrebno uneti poziv na broj i model.
Prilikom plaćanja poreza i taksi, aplikacija prikazuje poruku da su neispravni podaci za UJP nalog. Na koji način mogu da izvršim plaćanje?
Ova poruka se prikazuje ukoliko se ne odabere odgovarajuća šifra plaćanja, uglavnom kod plaćanja poreza, kazni, taksi, budžetskih uplata. Za ove vrste plaćanja je potrebno odabrati šifru 253 ili 254.
Šta je usluga „Plati na mobilni”?
„Plati na mobilni” je usluga koja ti omogućava da pošalješ novac u dinarima drugoj osobi (bezgotovinski prenos novčanih sredstava u dinarima u Republici Srbiji) koja može, ali ne mora biti klijent banke, bez unosa broja računa te osobe. Dovoljno je da znaš broj mobilnog telefona. Saznaj više o prenosu novca putem broja telefona ili mejla.
U kom roku primalac može da preuzme novac poslat putem usluge „Plati na mobilni”?
Novac je moguće preuzeti u roku od 72 sata. U slučaju da novac nije preuzet, vratiće se uplatiocu.
Koji je maksimalni iznos koji mogu da pošaljem putem usluge „Plati na mobilni”?
Možeš poslati maksimalno 5.000 RSD po transakciji, dok je mesečni limit 60.000 RSD.
Na koji način može da se preuzme novac poslat putem usluge „Plati na mobilni”?
Ukoliko primalac ima otvoren platni račun u banci, automatski će biti preneta sredstva na njegov račun. U slučaju da primalac nema otvoren platni račun u banci, dobiće notifikaciju na broj telefona sa linkom za preuzimanje novca. Klikom na link prikazuje se strana za unos neophodnih podataka.
Zbog čega mi je, kao nerezidentu, potreban SWIFT za dinarska plaćanja?
S obzirom na to zakonom nije dozvoljeno da nerezidenti učestvuju u dinarskom platnom prometu, potreban je SWIFT za realizaciju dinarskih plaćanja.
Da li kao nerezident mogu da vršim dinarske uplate drugim nerezidentima i pravnim licima u Srbiji?
Moguće je plaćanje i nerezidentima i pravnim licima u Srbiji na putanji: Plaćanja / Devizno plaćanje / odabirom opcije za plaćanje u Srbiji. Provizija će biti prikazana na ekranu prilikom plaćanja, u dinarima.
Šta je usluga „Računi na klik” i da li mogu da platim sve svoje račune preko usluge „Računi na klik”?
„Računi na klik“ je usluga koja ti omogućava da brzo i jednostavno platiš svoje mesečne račune za različite javne i komunalne usluge (Infostan, struju, postpejd račun za mobilni telefon, internet). Ako želiš da koristiš uslugu, potrebno je da se u internet ili mobilnoj aplikaciji prijaviš za plaćanje računa na klik. Saznaj više o usluzi „Računi na klik“.
Da li je moguće platiti deo iznosa primljenog računa na klik, ako se deo prethodno izmiri?
Nije moguće izvršiti delimično plaćanje računa na klik.
Na koji način mogu da otkažem uslugu „Računi na klik”?
Račun na klik možeš otkazati u internet i mobilnoj aplikaciji na putanji: Plaćanja / Plati pravnom licu / Računi na klik. Izaberi račun i u prikazanim detaljima odaberi opciju Otkaži pretplatu.
Na koji način mogu da preuzmem potvrdu o izvršenom plaćanju?
Potvrdu o izvršenom plaćanju možeš preuzeti odabirom opcije Pošalji potvrdu na mejl, u detaljima transakcije, prikazane u Listi transakcija.
Do kog dana u mesecu je potrebno da obezbedim novac za plaćanje računa putem trajnog naloga sa promenljivim iznosom?
Datum izdavanja računa, kao i datum dospeća su unapred određeni za svakog primaoca i prikazani su prilikom kreiranja trajnog naloga.
Kada će banka početi sa izvršenjem trajnog naloga sa fiksnim iznosom?
Naplata će se vršiti počev od datuma koji se odabere i za datum prvog plaćanja pri kreiranju naloga, po odabranoj periodici, do odobrenog datuma isticanja.
Kada će banka početi sa izvršenjem trajnog naloga sa promenljivim iznosom?
Datum izvršenja trajnog naloga za plaćanje računa će ti biti prikazan prilikom kreiranja novog trajnog naloga sa promenljivim iznosom. Datum izvršenja je takođe prikazan i u detaljima trajnog naloga kojima možeš pristupiti odabirom željenog trajnog naloga u listi na putanji Plaćanja, Trajni nalog.
Za koje firme mogu da kreiram trajni nalog sa promenljivim iznosom?
Lista izdavaoca računa će ti biti prikazana prilikom prijave za trajni nalog sa promenljivim iznosom, na putanji: Plaćanja / Plati pravnom licu / Trajni nalog / Kreiraj trajni nalog, nakon odabira trajnog naloga sa promenljivim iznosom obaveze u dinarima i plaćanjem u dinarima.
Da li mogu da preskočim prvo naredno izvršenje trajnog naloga sa fiksnim ili promenljivim iznosom?
Da, odabirom opcije „Preskoči naredno plaćanje“ u detaljima trajnog naloga možeš preskočiti naredno plaćanje trajnog naloga sa fiksnim iznosom, osim na dan plaćanja. Ova opcija nije moguća za trajne naloge sa promenljivim iznosom.
Ukoliko nemam dovoljno sredstava na računu na dan izvršenja trajnog naloga, da li će biti izvršen narednog dana?
U slučaju da nemaš dovoljno sredstava na računu na dan izvršenja trajnog naloga, trajni nalog neće biti izvršen.
Ukoliko nemam dovoljno sredstava u valuti u kojoj se izvršava trajni nalog, da li će se nedostajući iznos pokriti konverzijom druge raspoložive valute?
Automatska konverzija valuta neće biti izvršena. Neophodno je pre dana izvršenja trajnog naloga obezbediti sredstva u valuti izvršenja trajnog naloga.
Da li će me banka obavestiti o izvršenju mojih trajnih naloga?
Da, ako prilikom kreiranja trajnog naloga odabereš opciju da dobijaš obaveštenja o dospeću i/ili izvršenju trajnog naloga.
Da li mogu da otkažem trajni nalog?
Trajni nalog možeš da otkažeš odabirom opcije „Otkaži trajni nalog“ u detaljima trajnog naloga.
Da li mogu da kreiram trajni nalog za prenos određenog dinarskog iznosa sa svog platnog računa na štedni račun na zadati dan u mesecu?
Trajni nalog za prenos novca na štedni račun možeš kreirati u svakom trenutku odabirom opcije: Plaćanja / Trajni nalog / Kreiraj novi trajni nalog. Imaš mogućnost da odabereš „Interni prenos“ između svojih računa u istoj ili različitim valutama, željeni iznos i periodičnost plaćanja.
Da li mogu da kreiram trajni nalog u stranoj valuti, koji će se izvršavati u dinarima?
Možeš. Iznos plaćanja u dinarima će biti obračunat po srednjem kursu banke na dan dospeća.
Koliko je vremena potrebno za izvršenje dinarskog plaćanja i da li ona mogu biti odmah izvršena?
Svaka dinarska transakcija u iznosu do 300.000 RSD koju iniciraš kroz internet aplikaciju banke biće izvršena odmah, bez obzira na vreme i dan plaćanja, ako u aplikaciji banke označiš opciju „Instant plaćanje“. Primalac odmah dobija uplatu ukoliko banka ka kojoj plaćaš podržava ovu uslugu.
U slučaju da ne odabereš opciju „Instant plaćanje“ ili je transakcija inicirana ka banci koja ne podržava instant plaćanja, transakcija će biti izvršena u 10:30, 12:30, 14:30 ili 17:00h, a ako je inicirana nakon 17h radnim danima, realizuje se prvog narednog radnog dana.
Kako mogu da znam da li banka ka kojoj plaćam podržava uslugu instant plaćanja?
lnstant plaćanja sada funkcionišu sa svim bankama u Srblji.
Podsećamo da je IPS najsavremeniji platni sistem, koji radi neprekidno – 24 sata dnevno, 7 dana u nedelji, 365 dana godišnje i omogućava prenos novca u vrlo kratkom vremenskom roku od svega nekoliko sekundi.
Da li postoji provizija za instant plaćanja i koliko ona iznosi?
Provizija se naplaćuje u skladu sa paketom koji u banci koristiš; za Osnovni račun 50 dinara, za Starter paket iznosi 20 dinara, dok je na Progresiv paketu bez naknade.
Da li se usluga plaćanja IPS QR kodom naplaćuje i koliko?
Ova usluga je besplatna.
Na kojim prodajnim mestima mogu da koristim ovu uslugu?
Trenutno, plaćanje je moguće opcijom IPS pokaži na svim prodajnim mestima Mercator-S trgovačkog lanca odnosno u Mercator, Idea i Roda megamarketima.
Da li ću moći da izvršim plaćanje i ako nemam dovoljno novca na računu?
Plaćanje korišćenjem usluge IPS pokaži i IPS skeniraj je moguće do iznosa raspoloživog stanja na dinarskom računu korisnika, ukljućujući i iznos Dozvoljenog prekoračenja. Maksimalni iznos plaćanja je 300.000 RSD.
Koji PIN unosim za kreiranje QR koda?
Za prijavu na uslugu IPS pokaži i kreiranje QR koda, koristi vaš PIN za logovanje u aplikaciju.
Da li uslugu IPS skeniraj mogu da koristim za plaćanje racuna?
Usluga IPS skeniraj se može koristiti za plaćanje računa, skeniranjem koda koji je odštampan na računu. Skeniranjem koda, prikazuje se ekran sa popunjenim svim podacima neophodnim za izvršenje plaćanja. Jedini podatak koji možeš izmeniti ukoliko želiš, jeste iznos, u slučaju da plaćaš iznos manji ili veći od onog koji je odštampan na računu.
Koliko traje QR kod nakon kreiranja?
Svaki kreirani QR važi 3 minuta od momenta kreiranja i do tada ga možeš iskoristiti za plaćanje. Vreme važenja je ispisano ispod kreiranog koda. Nakon tog vremena, klikom na „Generiši novi QR“, možeš generisati novi kod sa važenjem od tri minuta.
Da li ću u listi izvoda imati podatak da je transakcija izvršena korišćenjem opcije IPS skeniraj / IPS pokaži?
U izvodu platnog računa nema posebne oznake da je plaćanje izvršeno korišćenjem opcije IPS skeniraj / IPS pokaži, jer se prikazuje naziv prodajnog mesta. U aplikacijama internet i mobilnog bankarstva u detaljima transakcije, ova plaćanja imaju označen tip transakcije QR plaćanje. Takođe u aplikacijama možeš da filtriraš transakcije po ovom tipu.
Koji je maksimalni iznos za plaćanja korišćenjem IPS skeniraj / IPS pokaži?
Maksimalni iznos plaćanja korišćenjem opcija IPS skeniraj / IPS pokaži je kao kod svih instant plaćanja – 300.000 RSD.
Da li mogu ovu uslugu da koristim za plaćanje u EUR?
Ne, usluga se može koristiti samo za dinarska plaćanja.
Da li i se naplaćuje SMS ako sam plaćanje izvršio korišćenjem IPS skeniraj / IPS pokaži?
Banka naplaćuje SMS obaveštenja o izvršenim plaćanjima bez obzira na način plaćanja.
Da li opciju „IPS pokaži“ mogu da koristim i na Yettel Bank bankomatima?
Opcija IPS pokaži se može koristiti samo na prodajim mestima koja imaju obeležje IPS.
Ukoliko želim da izvršim plaćanje pravnom licu u stranoj valuti, da li mi je potreban određeni dokument?
Prilikom deviznog plaćanja pravnom licu je potrebno priložiti odgovarajuću fakturu, ugovor ili mejl prepisku, na osnovu koje se vrši plaćanje.
Da li mogu da šaljem novac svojim rođacima u inostranstvu?
Možeš, za iznose do 10.000 EUR dovoljan je opis transakcije u slobodnoj formi, dok je za iznose veće od 10.000 EUR potrebno priložiti dokaz o srodstvu do trećeg kolena i da srodnik živi u inostranstvu.
Da li mogu da uplatim osiguranje stranoj osiguravajućoj kući?
Plaćanje je moguće samo ka domaćim osiguravajućim kućama. Izuzetak su osiguranja koja nisu u ponudi domaćih osiguravajućih kuća. Ukoliko ti je potrebno više informacija, pozovi naš Kontakt centar na 063 9005.
Da li kao nerezident mogu da primam zaradu u stranoj valuti?
Moguće je ukoliko si zaposleni u inostranoj kompaniji. Nerezidenti zaposleni u domaćim kompanijama ne mogu primati uplate u stranoj valuti, već samo u dinarima.
Da li kao rezident mogu da prenesem novac na svoj račun u inostranstvu?
Moguće je preneti novac na svoj račun u inostranstvu. Ukoliko si državljanin i neke druge države i imaš strani pasoš, prilikom prenosa novca je potrebno da priložiš samo pasoš. Ukoliko si državljanin samo Republike Srbije, potrebno je da priložiš radnu vizu, boravišnu dozvolu, studentsku vizu ili neki drugi dokument kojim se omogućava boravak u inostranstvu do 12 meseci. Ako je boravak duži od 12 meseci, gubiš status rezidenta u Republici Srbiji.
Da li kao nerezident u Republici Srbiji mogu da prenesem novac na svoj račun u stranoj zemlji u kojoj imam status rezidenta?
Možeš preneti novac uz potvrdu poreske službe o izmirenim obavezama. Ukoliko prenosiš sredstva sa štednog računa, ova potvrda nije potrebna.
Da li mi je potrebna dokumentacija ukoliko želim da primam zaradu u stranoj valuti?
Ukoliko si nerezident, nije potrebna dokumentacija. Ukoliko imaš status rezidenta potrebno je da dostaviš ugovor, fakturu ili Izjavu o izvršenom poslu. Obrazac izjave možeš preuzeti na strani „Primi novac iz inostranstva“.
Da li kao rezdent mogu da plaćam u stranoj valuti drugim rezidentima i nerezidentima u Srbiji?
Možeš, u slučajevima koji su dozvoljeni zakonom: zakup i kupoprodaja nepokretnosti, premije osiguranja, donacije u humanitarne svrhe, prenos članu porodice do trećeg kolena srodstva. Za spoljnotrgovinske poslove sa nerezidentima je potrebno dostaviti fakturu ili ugovor.
Da li kao rezident u Srbiji mogu da primam zaradu u stranoj valuti?
Zaradu možeš primati u stranoj valuti od inostrane kompanije ili ukoliko radiš u diplomatskim, konzularnim i drugim predstavništvima Republike Srbije u inostranstvu, po osnovu Ugovora o radu, ili ukoliko si upućen na rad u inostranstvo po osnovu Ugovora o izvođenju investicionih radova u inostranstvu.
Da li kao nerezident mogu da plaćam u stranoj valuti rezidentima u Srbiji?
Možeš u slučajevima koji su dozvoljeni zakonom: zakup i kupoprodaja nepokretnosti, premije osiguranja, donacije u humanitarne svrhe, prenos članu porodice do trećeg kolena srodstva. Za spoljnotrgovinske poslove sa nerezidentima je potrebno dostaviti fakturu ili ugovor.
Da li kao nerezident mogu da vršim plaćanja u stranoj valuti drugim nerezidentima u Srbiji?
Plaćanje u devizama u Srbiji drugom nerezidentu moguće je samo po osnovu spoljnotrgovinskog posla, pri čemu je potrebno dostaviti fakturu ili ugovor.
Da li mogu da vršim devizna plaćanja na osnovu trgovine akcijama u inostranstvu?
Da bi se vršilo plaćanja na osnovu trgovine akcijama, potrebno je priložiti ugovor sa brokerskom kućom.
Kako mogu da razmenim novac i po kom kursu?
Razmenu valuta možeš vršiti putem aplikacije odabirom opcije Menjačnica. Kurs će ti biti prikazan nakon unosa iznosa strane valute koju želiš da razmeniš. Saznaj više o usluzi Menjačnica. (link za menjačnicu).
Da li je moguća direktna razmena stranih valuta putem menjačnice?
Potrebno je prvo razmeniti jednu stranu valutu u dinare, zatim iz dinara u drugu željenu valutu. Direktna razmena stranih valuta nije moguća.
Ko sve može da otvori platni račun i da li je neophodan prenos zarade za otvaranje platnog računa?
Platni račun mogu otvoriti osobe starije od 16 godina koje su rezidenti Srbije i osobe starije od 18 godina koje su nerezidenti. Platni račun može biti otvoren i bez prenosa zarade.
Koja dokumentacija je potrebna za otvaranje platnog računa?
Za otvaranje platnog računa je potrebna sledeća dokumentacija:
- Za državljane Republike Srbije sa statusom rezidenta potrebna je važeća lična karta ili pasoš uz potvrdu MUP-a da je u toku postupak izrade lične karte,
- Za državljane Republike Srbije sa statusom nerezidenta potrebna je važeća lična karta ili pasoš
- Za strana lica sa statusom nerezidenta potreban je važeći pasoš i prijava boravka
- Za strana lica sa statusom rezidenta potrebna je važeća lična karta ili pasoš i prijava boravka
- Za maloletna lica koja imaju 16 i više godina, potreban je važeći identifikacioni dokument, izvod iz matične knjige rođenih ili uverenje suda ili drugog organa kako bi se utvrdio identitet zakonskog zastupnika i ugovor sa poslodavcem o zasnivanju radnog odnosa. Ukoliko su svi prethodni uslovi ispunjeni, Ugovor o otvaranju računa može potpisati isključivo zakonski zastupnik maloletnog lica.
U kojim valutama mogu da otvorim platni račun?
Platni račun je viševalutni i na njemu možeš pored dinara raspolagati i sledećim valutama: EUR i USD.
Da li je moguće otvoriti više od jednog platnog računa?
Svaki korisnik može da otvori samo jedan viševalutni platni račun.
Kako mogu da izmenim lične podatke?
Podaci iz ličnih dokumenata se mogu izmeniti u bilo kojoj Yettel prodavnici donošenjem važećih dokumenata na uvid. Svi drugi podaci se mogu izmeniti putem internet i mobilne aplikacije, na putanji: Moja banka / Moj profil, bez dolaska u banku. Na isti način, osoba koja je ovlašćena po platnom računu drugog korisnika može izmeniti svoje kontakt podatke.
Kako mogu da dobijem izvod sa platnog računa?
Izvod se dostavlja jednom mesečno putem mejla, na registrovanu mejl adresu. Takođe, izvode za prethodnih 12 meseci možeš preuzeti na internet ili mobilnoj aplikaciji Banke, na putanji: Moji računi / Detalji računa / Lista izvoda.
Da li mogu da ovlastim drugu osobu da otvori platni račun u moje ime?
Platni račun može otvoriti druga osoba u tvoje ime uz ovlašćenje, odnosno punomoćje na obrascu propisanom od strane Banke. Potrebno je da potpišeš ovlašćenje i da isto bude overeno od strane organa nadležnog za overu. Ovlašćenje za otvaranje platnog računa ne treba da bude starije od 3 meseca. Preuzmi obrazac za otvaranje računa.
Koja je dokumentacija potrebna ovlašćenoj osobi prilikom potpisivanja ovlašćenja po platnom računu?
Ukoliko je ovlašćena osoba punoletni rezident, dovoljna je važeća lična karta prilikom potpisivanja ovlašćenja. Ovlašćene osobe starosti od 14 do 18 godina treba da dostave sledeću dokumentaciju:
- važeću ličnu kartu,
- pismeno odobrenje roditelja ili staratelja u njihovom prisustvu (ili odobrenje overeno u sudu, pri čemu prisustvo roditelja ili staratelja nije neophodno prilikom potpisivanja ovlašćenja),
- važeći dokument kojim se potvrđuje identitet roditelja ili staratelja,
- izvod iz matične knjige rođenih ili potvrda o starateljstvu.
Da li mogu da ovlastim drugu osobu (ili više njih) da raspolaže mojim platnim računom i na koji način?
Vlasnik računa može ovlastiti drugu osobu ili više njih, pri čemu broj ovlašćenih osoba nije ograničen. Ovlašćena osoba može biti rezident starosti od 14 godina, odnosno nerezident stariji od 18 godina. Ovlašćena osoba ima na raspolaganju iste mogućnosti kao i vlasnik platnog računa, osim mogućnosti da podnese zahtev za zatvaranje platnogg računa, doda novu ovlašćenu osobu i izmeni lične podatke vlasnika platnog računa. Zahtev za ovlašćenje druge osobe podnosi vlasnik platnog računa na internet aplikaciji banke, na putanji: Moja banka / Ovlašćene osobe / Dodaj novu ovlašćenu osobu. Nakon podnetog zahteva, ovlašćena osoba treba da poseti najbližu Yettel prodavnicu radi potpisivanja ovlašćenja.
Kako mogu da ukinem drugoj osobi ovlašćenje za korišćenje mog platnog računa?
Ukidanje ovlašćenja se može izvršiti na internet aplikaciji, na putanji: Moja banka / Ovlašćene osobe, izborom opcije za ukidanje ovlašćenja željenoj ovlašćenoj osobi. Ovlašćenje se istog trenutka ukida, a ovlašćena osoba će biti o tome obaveštena.
Da li rezident može da ovlasti nerezidenta po svom platnom računu?
Ovlašćenje je moguće samo između korisnika iste rezidentnosti.
Da li je za zatvaranje platnog računa neophodan dolazak u banku?
Zahtev za zatvaranje računa možeš podneti na internet aplikaciji banke na putanji: Moja banka / Moj profil / Zatvaranje računa ili odlaskom u najbližu Yettel prodavnicu. Zahtev za zatvaranje računa može podneti jedino vlasnik platnog računa.
Koje transakcije mogu da izvršim na Yettel Bank bankomatima i u kojim valutama?
Na našim bankomatima možeš vršiti uplate u dinarima i evrima na svoj tekući račun, isplate u dinarima i evrima sa svog tekućeg računa i isplate u dinarima sa kreditne kartice. Nakon uplate novca na bankomatu, sredstva će ti odmah biti dostupna za korišćenje. Ukoliko želiš da podigneš novac sa tekućeg računa u drugim stranim valutama, poseti ekspozituru banke u ulici Omladinskih brigada 88, Beograd. Naknada za uplatu gotovine na bankomatu u evrima debitnom karticom je definisana tarifnikom.
Bankomat nije prihvatio uplatu celog iznosa, neke novčanice su mi vraćene. Zašto?
Naši bankomati mogu da prepoznaju sve važeće papirne apoene novčanica u dinarima i evrima osim novčanica od 10 RSD i 20 RSD. Takođe, i u slučaju da je novčanica oštećena može se desiti da je bankomat vrati ili zadrži.
Koje sve kartice prihvataju bankomati Mobi Banke?
Moguće je koristiti kartice sa oznakama Mastercard, Maestro, Cirrus, Visa, Visa Electron i China UnionPay koje su izdale domaće i strane banke, kao i nacionalnu Dina platnu karticu.
Koje apoene novčanica mogu da uplatim na bankomatu? Da li postoji limit u broju novčanica koje bankomat može primiti, odnosno isplatiti?
Možeš uplatiti novčanice svih apoena, izuzev apoena od 10 RSD i 20 RSD i kovanica. Maksimalan broj novčanica koje bankomat može primiti pri uplati je 199, dok je 99 limit pri jednoj isplati. Za podizanje/uplaćivanje većeg iznosa savetujemo da ponoviš proces isplate/uplate na bankomatu.
Koji su najmanji apoeni koje bankomat može da isplati?
Najmanji apoen koji se može podići na bankomatu je 500 RSD ili 1.000 RSD, zavisno od bankomata, odnosno 10 EUR.
Da li mogu obavljati beskontaktne transakcije (Paypass) na bankomatima?
Na našim bankomatima moguće je koristiti Paypass samo za isplatu sredstava Mastercard karticom, ukoliko je ista izdata do 09.10.2019 godine. Naši bankomati ne podržavaju ovu opciju kod kartica izdatih nakon navedenog datuma, usled izmenjene tehnologije u čipu kartice.
Koji je najveći iznos koji mogu da podignem na Yettel Bank bankomatu?
Maksimalni iznos koji možeš podići našom debitnom karticom je 600.000 RSD dnevno, odnosno 1.000.000 RSD mesečno.
Kako mogu da aktiviram svoju platnu karticu?
Karticu možeš aktivirati putem internet ili mobilne aplikacije, na putanji: Kartice / Podešavanja / Aktivacija kartice. Pri aktivaciji sam biraš PIN za karticu.
Kako mogu podesiti limite za karticu?
Mastercard i DinaCard kartice
Na internet ili mobilnoj aplikaciji, na putanji: Kartice / Limiti možeš podešavati limite za plaćanje karticom na platnim mestima, na bankomatu i na internetu. Maksimalan iznos koji možeš odrediti za plaćanje na platnim mestima je 600.000 RSD ili 75 transakcija dnevno, dok je najveći iznos mesečno 1.000.000 RSD, odnosno 500 transakcija. Limiti za isplatu na bankomatima i plaćanje na internetu su isti i iznose 600.000 RSD ili 50 transakcija dnevno, odnosno 1.000.000 RSD ili 100 transakcija mesečno.
Kako da bezbedno koristim svoju Mastercard karticu prilikom plaćanja na internetu?
Zahvaljujući tehnologijama, kao što je 3D Secure, koja zahteva dodatnu potvrdu identiteta vlasnika kartice, bezbedno možeš koristiti platne kartice za plaćanje na internetu. Savetujemo da deaktiviraš opciju plaćanja na internetu putem aplikacije, odnosno, ukoliko je to neophodno, da je aktiviraš pre plaćanja. Podaci sa tvoje kartice (CVV2) će ti biti potrebni samo prilikom plaćanja na internetu, te stoga savetujemo da ne otkrivaš ove podatke u druge svrhe.
Šta da radim u slučaju da ne mogu da pronađem svoju karticu?
Mastercard i DinaCard kartice
Ukoliko ne možeš da pronađeš svoju karticu, možeš je privremeno blokirati na internet ili mobilnoj aplikaciji, na putanji: Kartice / Podešavanja / Blokada kartice. Privremeno blokirana kartica se može ponovo aktivirati. U slučaju krađe ili gubitka kartice, preporučujemo trajnu blokadu kartice, koju možeš inicirati na istoj putanji. Trajna blokada inicira izradu nove kartice koja će biti poslata na odabranu adresu. Ukoliko nisi u mogućnosti da pristupiš aplikaciji, svoju karticu možeš blokirati pozivanjem Kontakt centra na 063 9005.
Šta je 3D Secure? Da li moja kartica podržava ovu opciju?
Ovu tehnologiju podržava Mastercard. 3D Secure tehnologija obezbeđuje dodatnu sigurnost prilikom plaćanja karticom na internetu. Ukoliko koristiš svoju karticu na sajtu koji podržava ovu tehnologiju, prilikom plaćanja zahtevaće se unos SMS koda na tvoj broj telefona registrovan u Banci. Nakon unosa koda plaćanje će biti izvršeno.
Šta da radim ukoliko zaboravim svoj PIN za karticu?
Mastercard i DinaCard kartice
PIN kartice možeš promeniti na internet ili mobilnoj aplikaciji na putanji: Kartice / Podešavanja / Promena PIN-a. Nakon promene PIN-a, potrebno je da izvršiš prvu transakciju na bilo kom bankomatu kako bi tvoj novi PIN postao važeći i kartica spremna za upotrebu na svim platnim mestima.
Ukoliko ne možeš da se setiš svog PIN-a možeš da ga promeniš u aplikaciji banke na putanji: Kartice / Podešavanja / Promena PIN-a i nakon 24h kartica će biti spremna za korišćenje sa novim PIN-om.
Šta je PayPass? Da li moja kartica podržava ovaj model plaćanja?
PayPass je Mastercard tehnologija koja ti omogućava beskontaktno plaćanje. Kartica naše banke podržava ovaj oblik plaćanja i možeš je koristiti na svim prodajnim mestima na kojima je moguće beskontaktno plaćanje. Transakcije bez unošenja PIN-a moguće su za visinu iznosa koje je definisala banka primaoca, dok je za veće iznose potrebno uneti PIN. Karticu za beskontaktno plaćanje možeš da koristiš i u inostranstvu, a visina iznosa za plaćanje bez unosa PIN-a varira. DinaCard kartica ne podržava beskontaktno plaćanje.
Šta je CVC2/CVV2?
CVC2/CVV2 sigurnosni kod je trocifreni broj napisan na poleđini tvoje kartice, koji je neophodan za plaćanje na internetu.
Šta da radim ukoliko ne prepoznajem transakciju koja je prikazana u Listi transakcija, odnosno izvodu po mom računu?
U slučaju da tokom provere stanja na računu naiđeš na transakciju koju ne prepoznaješ, pre nego što kontaktiraš Banku, proveri sledeće:
- naziv prodajnog mesta na slipu transkacije;
- ukoliko ne znaš da li je transakcija izvršena na prikazan datum, pokušaj da identifikuješ iznos ili ime prodajnog mesta, jer se kartične transakcije ne realizuju istog dana;
- ako je jedna transakcija prikazana dva puta u listi, a znate da je prvi pokušaj njenog izvršenja bio neuspešan, proverite da li je vaš račun zadužen za oba iznosa.
Za dodatne provere sporne transakcije možeš pozvati Kontakt centar na 063/9005. Ukoliko veruješ da je određena transakcija posledica zloupotrebe tvoje platne kartice, neophodno je da odmah blokiraš karticu.
Da li mogu da koristim karticu u inostranstvu iako nemam evre na računu?
Mastercard karticu je moguće koristiti i u inostranstvu, dok DinaCard karticom možeš plaćati samo u zemlji. Ukoliko nemaš evre na računu za transakciju u inostranstvu, automatski će biti konvertovan novac sa tvog računa iz drugih raspoloživih valuta. Isto tako svoju karticu možeš koristiti u Srbiji iako na računu imaš samo novac u stranoj valuti. Preporuka banke je da obezbediš evre na računu za plaćanje u inostranstvu i na inostranim sajtovima, dok je za plaćanja u zemlji najpovoljnije da imaš dinare.
Blokiran mi je PIN na kartici. Šta da radim?
U slučaju da ti je blokiran PIN na prodajnom mestu, možeš ga deblokirati na našim bankomatima, izborom opcije za deblokadu i unošenjem svog PIN-a.
Šta da radim ukoliko mi nije stigla kartica na odabranu adresu?
Ukoliko kartica ne stigne u roku od 30 dana od otvaranja računa na tvoju kontakt adresu, pozovi naš Kontakt centar na 063 9005.
Kartica mi je ostala u bankomatu. Šta da radim?
U slučaju da ti je kartica zadržana u našem bankomatu ili druge banke, pozovi naš Kontakt centar na 063 9005. Za Mastercard kartice savet je da zadržanu karticu privremeno blokiraš na internet ili mobilnoj aplikaciji na putanji: Kartice / Podešavanja / Blokada kartice.
Da li mogu kupovinu izvršenu debitnom karticom da podelim na rate?
Moguće je podeliti na rate transakciju izvršenu isključivo Mastercard debitnom karticom ukoliko imaš i kreditnu karticu. Na putanji: Moji računi / Lista transakcija, odaberi transakciju koju želiš da podeliš na rate, a zatim opciju „Naplati sa Kreditne kartice“. Možeš podeliti na rate transkaciju koja zadovoljava sledeće uslove:
- plaćanje izvršeno u tekućem mesecu,
- na kreditnoj kartici u tom trenutku imaš sredstva u iznosu transakcije koju želiš da podeliš na rate,
- minimalni iznos transakcije koji se može podeliti na rate je 2.000 RSD,
- naknada za podelu na rate iznosi 6% od iznosa transakcije i ista će biti ravnomerno raspoređena na izabrani broj rata (na primer, u slučaju da se transakcija od 10.000 RSD podeli na 10 rata, naknada iznosi 600 dinara i ista će dospevati za naplatu u narednih 10 meseci u iznosu od 60 RSD).
Najveći broj rata koji možeš izabrati 12.
Moja Mastercard kartica ističe, kako da naručim novu?
Tvoja Mastercard kartica je izdata sa odštampanim rokom važenja i aktivna je do poslednjeg dana meseca navedenog na njoj. Banka će automatski započeti proces izdavanja nove kartice i ona će ti biti blagovremeno poslata poštom, usklađeno sa rokom važenja kartice koju koristite. Od 17.8. 2018. uz novu Mastercard dobićeš i DinaCard karticu.
U kojim slučajevima se naplaćuje odbijena kartična transakcija?
Naknada u iznosu od 35 RSD naplaćuje se za svaku odbijenu transakciju plaćanja debitnom karticom u inostranstvu, uključujući i internet plaćanja.
Ističemo da je iznos navedene naknade u skladu sa stvarnim troškovima koje Banka ima po ovom osnovu.
Molimo te da se upoznaš sa mogućim razlozima odbijanja transakcija, kao i sa preporukama kako da izbegneš dodatne troškove:
- Isključen kanal za internet plaćanja – savetujemo da pre potvrde plaćanja u aplikaciji proveriš da li ti je internet kanal za plaćanje uključen (putanja: Kartice / Limiti)
- Nedovoljno novca na računu
- Dostignut maksimalan broj transakcija karticom – proveri podešavanja u aplikaciji, opcija Kartice/Limiti
- Kartica je blokirana ili neaktivna – proveri status kartice putem aplikacije, u opciji Kartice
- Posebno skrećemo pažnju na naplatu naknade za pretplatničke servise, koja se ponavlja – odjavi sa navedenih pretplatničkih servisa direktno kod trgovca
- Unos pogrešnog CVC/CVV koda – pre same potvrde plaćanja, proveri da li su svi podaci sa kartice tačno uneti.
Da li je neophodno da imam platni račun u Banci za podnošenje zahteva za Kreditnu karticu? Na koji način mogu da podnesem zahtev?
Yettel Bank korisnici koji imaju aktivan platni račun i status rezidenta mogu se prijaviti za Kreditnu karticu putem internet aplikacije na putanji: Katalog proizvoda / Krediti / Kreditna kartica, u bilo kojoj Yettel prodavnici ili pozivom Kontakt centra na 063 9005.
Koje uslove bi trebalo da ispunim i šta mi je potrebno od dokumentacije za dobijanje kreditne kartice?
Ukoliko imaš otvoren račun u našoj Banci, imaš prijavu stalnog boravka na teritoriji Republike Srbije, odnosno, imaš status rezidenta, i pritom si u radnom odnosnu ili penzioner, možeš podneti zahtev za Kreditnu karticu putem internet aplikacije. Detaljnije o dokumentaciji za apliciranje.
Kako mogu proveriti status mog zahteva za Kreditnu karticu?
Status podnetog zahteva za Kreditnu karticu možeš proveriti u svojoj internet ili mobilnoj aplikaciji na putanji: Moja banka / Status prijava.
Da li postoje troškovi prilikom podnošenja zahteva za Kreditnu karticu?
Prilikom podnošenja zahteva za kreditnu karticu ne postoje nikakvi troškovi, tj. nema troškova naknade za odobrenje, upita u Kreditni biro.
Da li mogu da koristim Kreditnu karticu za refinansiranje i na koji način?
Kreditnu karticu možeš da koristiš i za refinansiranje kredita, kreditne kartice, dozvoljenog minusa, ili bilo kog drugog kreditnog proizvoda, u našoj Banci ili drugim bankama. Potrebno je da podneseš zahtev putem internet aplikacije na putanji: Katalog proizvoda / Krediti za refinansiranje / Kreditna kartica sa refinansiranjem. Pored dokumentacije za odobrenje, potrebno je dostaviti i Potvrdu o ostatku duga iz druge banke za obaveze koje želiš da refinansiraš. Prilikom aktivacije Kreditne kartice, Yettel Bank će sredstva direktno preneti drugoj banci i zadužiti limit kreditne kartice za iznos koji se refinanasira i naknadu, ukoliko je refinansiranje na rate.
Da li je u pitanju revolving kreditna kartica?
Da, u pitanju je kreditna kartica koja funkcioniše po revolving modelu otplate. Dodatno, postoji mogućnost korišćenja kartice na rate putem opcije „Podeli na rate“, u detaljima kartične transakcije izvršene u tekućem mesecu, na putanji: Moji računi / Kreditna kartica / Lista transakcija.
Šta podrazumeva revolving model otplate?
Revolving model otplate omogućava odloženo plaćanje roba i usluga, pri čemu iznos mesečnog plaćanja nije fiksan, odnosno varira u zavisnosti od iskorišćenog limita. Iznos mesečne obaveze i minimalni procentualni iznos duga koji je potrebno uplatiti su prikazani u izvodu. Ostatak duga se prenosi u naredni obračunski period i zajedno sa iznosom nove potrošnje izmiruje se u ugovorenom procentu u momentu dospeća. Može se otplatiti i veći iznos od minimalnog, kao što je u svakom momentu moguća i otplata celokupnog duga. U zavisnosti od datuma uplate dela duga ili celokupnog duga, razlikovaće se i način obračuna kamate.
Šta je grejs period, koliko on traje i na koji način mogu da iskoristim njegove povoljnosti?
Grejs period podrazumeva da korisniku obaveza dospeva poslednjeg dana u mesecu, ali da uplatu može izvršiti do 15. u narednom mesecu. U ovom periodu se ne obračunava kamata ukoliko se vrati ceo potrošeni iznos.
Na koji način se vrši otplata kreditne kartice i šta podrazumeva minimalni iznos uplate duga?
Za otplatu minimalne mesečne obaveze potrebno je obezbediti sredstva na platnom računu najkasnije do 15. u mesecu, kada se automatski vrši naplata. Minimalni iznos za otplatu je 5% od ukupnog dugovanja, odnosno 1.000 RSD. U slučaju kada je 5% od potrošenog iznosa manje od 1.000 RSD, biće naplaćena rata od 1.000 RSD.
Uplatu obaveza po kreditnoj kartici možeš izvršiti na dva načina:
- Uplatom na tekući račun u našoj Banci
Tvoj račun u našoj Banci je aktivan odmah po potpisivanju ugovora.
Broj svog računa možeš videti u ugovoru, na platnoj kartici koja ti je izdata uz račun i u mobilnoj ili internet Yettel Bank aplikaciji.
Uplatu obaveza po Kreditnoj kartici na svoj tekući račun u našoj Banci možeš izvršiti na način koji ti najviše odgovara.
- Direktnom uplatom na Yettel Bank račun 908-11501-07 sa pozivom na broj tvoje partije kredita.
Kako mogu da prebacim sredstva sa platnog računa na kreditnu karticu?
Sredstva možeš preneti internim prenosom na početnoj strani, nakon logovanja, izborom opcije „Interni prenos“ na vidžetu „Brzo do plaćanja“.
Na koji način mi se obračunava kamata u slučaju da 15-og nemam dovoljno sredstava za naplatu na računu?
U tom slučaju obračunava se zatezna kamata za kašnjenje u otplati koja obuhvata period od 1. u mesecu do trenutka otplate.
Kada i na koji način dobijam izvod o potrošnji po Kreditnoj kartici?
Izvod o potrošnji po Kreditnoj kartici dostupan je na internet i mobilnoj aplikaciji Banke na putanji: Moji računi / Krediti / Kreditna kartica / Detalji / Lista izvoda. Izvod je dostupan početkom meseca za prethodni mesec i pruža uvid u mesečnu potrošnju i mesečno plaćanje.
Kako mogu da aktiviram svoju kreditnu karticu i da li PIN za kreditnu karticu može da bude isti kao za debitnu?
Karticu možeš aktivirati na internet ili mobilnoj aplikaciji Banke na putanji: Kartice / Podešavanja / Aktivacija kartice. Prilikom aktivacije kreiraš željeni PIN, nakon čega se kartica može koristiti. PIN može biti isti kao i za debitnu karticu.
Da li mogu kupovinu izvršenu kreditnom karticom da podelim na rate?
Moguće je podeliti na rate transakciju izvršenu kreditnom karticom. Na putanji: Moji računi / Krediti / Kreditna kartica / Lista transakcija, odaberi transakciju koju želiš da podeliš na rate, a zatim opciju „Podeli na rate“.
Možeš podeliti na rate transkaciju koja zadovoljava sledeće uslove:
- plaćanje izvršeno u tekućem mesecu,
- na kreditnoj kartici u tom trenutku imaš sredstva u iznosu transakcije koju želiš da podeliš na rate,
- minimalni iznos transakcije koji se može podeliti na rate je 2.000 RSD,
- naknada za podelu na rate iznosi 6% od iznosa transakcije i ista će biti ravnomerno raspoređena na izabrani broj rata (na primer, u slučaju da se transakcija od 10.000 RSD podeli na 10 rata, naknada iznosi 600 dinara i ista će dospevati za naplatu u narednih 10 meseci u iznosu od 60 RSD).
Najveći broj rata koji možeš izabrati je 12.
Koja plaćanja mogu podeliti na rate?
Sva plaćanja karticom izvršena na platnim mestima ili na internetu možeš podeliti na rate. Transakcije izvršene putem internet ili mobilne aplikacije, poput plaćanja računa sredstvima sa kreditnog limita ili internog prenosa, nisu obuhvaćene uslugom podele na rate.
Koje transakcije Kreditnom karticom mogu da izvršim bez naknade, a za koje će mi biti naplaćena naknada?
Korisnici Progresiv paketa mogu plaćati bez provizije na svim prodajnim mestima sa oznakom Mastercard u zemlji i inostranstvu. Korisnicima Osnovog i Starter paketa se obračunava naknada od 1.5% na iznos transakcije za plaćanja u inostranstvu (onlajn i na prodajnim mestima) dok su plaćanja u zemlji bez naknade. Takođe, plaćanja „Računa na klik“ i „Dopuna“ putem aplikacije su bez naknade. Ostala plaćanja putem mobilne ili internet aplikacije, kao i podizanja gotovine na bankomatima i šalterima banaka u zemlji i inostranstvu imaju određenu proviziju. Visinu provizije možeš pogledati u tarifniku Banke.
Kako mogu da dobijem potvrdu o ugašenoj Kreditnoj kartici i u kom roku?
Potvrda o ugašenoj Kreditnoj kartici će ti biti poslata u roku od 5 radnih dana od trenutka gašenja Kreditne kartice na registrovanu mejl adresu. Izrada ove potvrde se ne naplaćuje.
Kako mogu da dobijem potvrdu o ostatku duga po Kreditnoj kartici i u kom roku?
Potvrdu o ostatku duga možeš dobiti pozivom našeg Kontakt centra na broj 063 9005 ili slanjem mejla na adresu banka@yettelbank.rs. Naknada za izradu potvrde iznosi 750 RSD, i potrebno je da ovaj iznos obezbediš na tekućem računu prilikom podnošenja zahteva. Potvrda će ti biti dostavljena sledećeg radnog dana.
U kojim slučajevima se naplaćuje odbijena kartična transakcija?
Naknada u iznosu od 35 RSD naplaćuje se za svaku odbijenu transakciju plaćanja Kreditnom karticom u inostranstvu, uključujući i internet plaćanja. Napominjemo da se naplata naknade za Kreditnu karticu primenjuje ukoliko je kreditni limit aktiviran posle 05.10.2021. godine.
Ističemo da je iznos navedene naknade u skladu sa stvarnim troškovima koje Banka ima po ovom osnovu.
Molimo te da se upoznaš sa mogućim razlozima odbijanja transakcija, kao i sa preporukama bi se izbegli dodatni troškovi:
- Isključen kanal za internet plaćanja – savetujemo da pre potvrde plaćanja u aplikaciji proveriš da li ti je internet kanal za plaćanje uključen (putanja: Kartice/Limiti)
- Nedovoljno novca na računu
- Dostignut maksimalan broj transakcija karticom – proveri podešavanja u aplikaciji, opcija Kartice/Limiti
- Kartica je blokirana ili neaktivna – proveri status kartice putem aplikacije, u opciji Kartice
- Posebno skrećemo pažnju na naplatu naknade za pretplatničke servise, koja se ponavlja – odjavi sa navedenih pretplatničkih servisa direktno kod trgovca
Na koji način mogu da podnesem zahtev za keš kredit?
Možeš podneti zahtev za Keš kredit ukoliko imaš status rezidenta i otvoren platni račun u našoj Banci. Za Keš kredit se možeš prijaviti putem internet aplikacije na putanji: Katalog proizvoda / Krediti / Keš kredit. Zahtev možeš podneti i u bilo kojoj Yettel prodavnici ili pozivom Kontakt centra 063 9005.
Koje uslove bi trebalo da ispunim i šta mi je potrebno od dokumentacije za dobijanje keš kredita?
Ukoliko imaš otvoren račun u našoj Banci, imaš prijavu stalnog boravka na teritoriji Republike Srbije, odnosno, imaš status rezidenta, i pritom si u radnom odnosu ili si penzioner, možeš podneti zahtev za kredit putem internet aplikacije. Više informacija o dokumentaciji koju je potrebno da obezbedite za apliciranje.
Kako mogu proveriti status mog zahteva za keš kredit?
Status podnetog zahteva za keš kredit možeš proveriti u svojoj internet ili mobilnoj aplikaciji na putanji Moja banka / Status prijava.
Da li postoje troškovi prilikom podnošenja zahteva za keš kredit?
Prilikom podnošenja zahteva za keš kredit nema troškova naknade za odobrenje, upita u Kreditni biro.
Na koji način se vrši otplata kredita i kog datuma u mesecu dospeva rata na naplatu?
Keš kredit otplaćuješ u jednakim mesečnim ratama. Dovoljno je da sredstva u iznosu rate obezbediš na svom platnom računu u našoj Banci do poslednjeg kalendarskog dana u mesecu, bilo da je radni ili neradni dan, kada se automatski vrši naplata.
Uplatu obaveza po keš kreditu možeš izvršiti na dva načina:
- Uplatom na tekući račun u našoj Banci
Tvoj račun u našoj Banci je aktivan odmah po potpisivanju ugovora.
Broj svog računa možeš videti u ugovoru, na platnoj kartici koja ti je izdata uz račun i u mobilnoj ili internet Yettel Bank aplikaciji.
Uplatu obaveza po keš kreditu na svoj tekući račun u našoj Banci možeš izvršiti na način koji ti najviše odgovara.
- Direktnom uplatom na račun naše Banke 908-11501-07 sa pozivom na broj tvoje partije kredita.
Koji je metod obračuna kamate i da li je ona fiksna ili varijabilna?
Obračun kamate se vrši primenom konformne metode. Kamata je fiksna, godišnja.
Na koji način mogu da pratim otplatu svog Keš kredita?
Preostali dug i otplaćeni iznos svog Keš kredita možeš videti na početnoj strani internet i mobilne aplikacije, kao i na putanji: Moj računi / Krediti / Keš kredit / Detalji. Takođe, možeš preuzeti izvod koji je dostupan na internet i mobilnoj aplikaciji banke na putanji: Moji računi / Krediti / Keš kredit / Detalji / Lista izvoda. U izvodu je prikazan preostali iznos duga, kao i ostali detalji kredita, na dan poslednjeg obračuna.
Na koji način delimična otplata kredita utiče na mesečnu ratu i period otplate kredita? Da li ću dobiti dokument nakon izvršene prevremene otplate?
U slučaju delimične prevremene otplate, iznos mesečne rate se smanjuje, odnosno preostali iznos duga se deli na preostali broj rata. Rok otplate se ne menja. Novi plan otplate je dostupan u internet i mobilnoj aplikaciji banke na putanji: Moji računi / Krediti / Keš kredit / Detalji / Plan otplate. U slučaju potpune prevremene otplate, Potvrda o izmirenim obavezama će ti biti poslata na registrovanu mejl adresu.
Kako mogu da dobijem potvrdu o ugašenom keš kreditu i u kom roku?
Potvrda o ugašenom keš kreditu će ti biti poslata u roku od 5 radnih dana od trenutka likvidacije keš kredita na registrovanu mejl adresu. Izrada ove potvrde se ne naplaćuje.
Kako mogu da dobijem potvrdu o ostatku duga po keš kreditu i u kom roku?
Potvrdu o ostatku duga možeš dobiti pozivom našeg Kontakt centra na broj 063 9005 ili slanjem mejla na adresu banka@yettelbank.rs. Naknada za izradu potvrde iznosi 400 RSD, i potrebno je da ovaj iznos obezbediš na tekućem računu prilikom podnošenja zahteva. Potvrda će ti biti dostavljena sledećeg radnog dana.
Na koji način se vrši otplata kredita i kog datuma u mesecu dospeva rata na naplatu?
Keš kredit otplaćuješ u jednakim mesečnim ratama. Dovoljno je da sredstva u iznosu rate obezbediš na svom platnom računu u našoj Banci do poslednjeg kalendarskog dana u mesecu, bilo da je radni ili neradni dan, kada se automatski vrši naplata.
Uplatu obaveza po keš kreditu možeš izvršiti na dva načina:
- Uplatom na tekući račun u našoj Banci
Tvoj račun u našoj Banci je aktivan odmah po potpisivanju ugovora.
Broj svog računa možeš videti u ugovoru, na platnoj kartici koja ti je izdata uz račun i u mobilnoj ili internet Yettel Bank aplikaciji.
Uplatu obaveza po Keš kreditu na svoj tekući račun u našoj Banci možeš izvršiti na način koji ti najviše odgovara.
- Direktnom uplatom na račun naše Banke 908-11501-07 sa pozivom na broj tvoje partije kredita.
Da li mogu da prenesem sredstva sa platnog računa na račun kredita za uređaj?
Možeš da preneseš sredstva sa platnog računa na račun kredita za uređaj na putanji: Moji računi / Krediti / Kredit za uređaj, izborom opcije „Prevremena otplata“ u detaljima kredita. Prenos sredstava u iznosu jednakom ili većem od dve rate kredita smatra se delimičnom prevremenom otplatom. Ukoliko preneseš sredstva u iznosu manjem od dve rate kredita biće ti vraćena na platni račun.
Kolika je kamata na godišnjem nivou za kredit za uređaj?
Kredit za uređaj je beskamatni, tj. kamata je 0,00% na godišnjem nivou.
Na koji način mogu da platim ratu kredita? Šta se dešava u slučaju da nemam dovoljno sredstava na platnom računu prilikom dospeća rate za naplatu?
Potrebno je da obezbediš sredstva u iznosu rate kredita na svom platnom računu 17. u mesecu, 20. u mesecu, ili 21. u mesecu u skladu sa ugovorenim planom otplate. Banka obračunava zateznu kamatu za kašnjenje u otplati rate koja će biti vidljiva narednog meseca.
Ukoliko uplatu vršiš pre dana dospeća, uplatu je potrebno izvršiti na tekući račun u našoj Banci.
Tvoj račun je aktivan odmah po potpisivanju ugovora.
Broj svog računa možeš videti u ugovoru, na platnoj kartici koja ti je izdata uz račun i u mobilnoj ili internet Yettel Bank aplikaciji.
Uplatu obaveza po kreditu za uređaj na svoj tekući račun u našoj Banci možeš izvršiti na način koji ti najviše odgovara.
Ukoliko uplatu vršiš nakon dana dospeća, uplatu možeš izvršiti direktno na račun naše Banke 908-11501-07 sa pozivom na broj tvoj partije kredita.
Na koji način mogu imati uvid u detalje i pratiti otplatu kredita za uređaj?
Detalje kredita za uređaj, kao što su iznos rate, preostali iznos duga, broj otplaćenih rata i datum dospeća možeš u svakom trenutku videti na internet ili mobilnoj aplikaciji, na putanji: Moji računi / Krediti / detalji Kredita za uređaj.
Da li kao nerezident mogu da dobijem kredit za uređaj?
Kredit za uređaj je dostupan samo rezidentima.
Da li mogu da imam više kredita za uređaj?
Možeš imati više kredita za uređaj, tj. onoliko kredita koliko imaš ugovora sa Yettelom za različite brojeve telefona.
Da li mogu otplatiti više rata unapred i na koji način?
Moguće je uplatiti više rata unapred, putem internet ili mobilne aplikacije, na putanji: Moji računi / Krediti / detalji Kredita za uređaj / Prevremena otplata. Prilikom prevremene otplate kredita, neophodno je preneti iznos od minimalno dve rate na račun kredita za uređaj, pri čemu će se smanjiti iznos mesečne rate, ali ne i broj meseci otplate. Ukoliko uplatiš celokupan iznos duga, račun kredita za uređaj se zatvara.
Da li mogu da odustanem od kredita za uređaj i da li je u tom slučaju potrebno da vratim uređaj?
Od kredita za uređaj možeš odustati u roku od 14 dana od datuma realizacije kredita. Nakon odustajanja, potrebno je obezbediti sredstva u iznosu kredita u narednih 30 dana, pri čemu uređaj zadržavaš.
Kako mogu da dobijem potvrdu o ugašenom kreditu za uređaj i u kom roku?
Potvrda o ugašenom kreditu za uređaj će ti biti poslata u roku od 5 radnih dana od trenutka likvidacije kredita za uređaj na registrovanu mejl adresu. Izrada ove potvrde se ne naplaćuje.
Kako mogu da dobijem potvrdu o ostatku duga po kreditu za uređaj i u kom roku?
Potvrdu o ostatku duga možeš dobiti pozivom našeg Kontakt centra na broj 063 9005 ili slanjem mejla na adresu banka@yettelbank.rs. Naknada za izradu potvrde iznosi 400 RSD, i potrebno je da ovaj iznos obezbediš na tekućem računu prilikom podnošenja zahteva. Potvrda će ti biti dostavljena sledećeg radnog dana.
Na koji način mogu da podnesem zahtev za Dozvoljeno prekoračenje?
Zahtev za Dozvoljeno prekoračenje možeš podneti putem internet aplikacije u Katalogu prozivoda, u bilo kojoj Yettel prodavnici ili pozivom Kontakt centra na 063 9005.
Koje uslove bi trebalo da ispunim i šta mi je potrebno od dokumentacije za podnošenje zahteva za Dozvoljeno prekoračenje računa?
Ukoliko imaš otvoren račun, primaš zaradu/penziju ili deo zarade u našoj Banci, imaš prijavu stalnog boravka na teritoriji Republike Srbije, odnosno imate status rezidenta, i pritom si u radnom odnosu ili si penzioner sa minimalnim mesečnim primanjima 20.000 RSD, možeš podneti zahtev za Dozvoljeno prekoračenje računa putem internet aplikacije. Maksimalni iznos Dozvoljenog prekoračenja koji može biti odobren je u visini zarade/penzije prenete na platni račun u našoj Banci. Više informacija o potrebnoj dokumentaciji.
Da li je obavezan prenos zarade u Yettel Bank i u kom iznosu za Dozvoljeno prekoračenje računa?
Da, potrebno je da preneseš zaradu ili deo zarade u našu Banku u minimalnom iznosu od 5.000 RSD kako bi se ostvario uslug za podnošenje zahteva za Dozvoljeno prekoračenje računa.
Kako mogu da produžim dozvoljeno prekoračenje računa i da li pre toga moram da izmirim obaveze za postojeće dozvoljeno prekoračenje računa?
Možeš podneti zahtev za novo Dozvoljeno prekoračenje računa najranije 30 dana pre isteka postojećeg dozvoljenog prekoračenja, pri čemu nije potrebno izmirenje obaveza za prekoračenje koje je aktivno. Zahtev možeš podneti na internet aplikaciji, u Katalogu proizvoda. Prilikom potpisivanja odgovora, potrebno je obezbediti Potvrdu o zaposlenju, ukoliko si u radnom odnosu, odnosno tri poslednja penziona čeka ili Uverenje o penzionisanju koje izdaje PIO fond, ukoliko si penizoner.
Na koji način otplaćujem iskorišćena sredstva iz Dozvoljenog prekoračenja računa?
Svakom uplatom na platni račun smanjuju se, odnosno izmiruju, obaveze po Dozvoljenom prekoračenju računa.
Uplatu obaveza po dozvoljenom prekoračenju na tvom tekući račun u našoj Banci možeš izvršiti na način koji ti najviše odgovara.
Kako mogu da zatvorim Dozvoljeno prekoračenje i da li postoji naknada za zatvaranje?
Zahtev za zatvaranje Dozvoljenog prekoračenja možeš podneti na internet aplikaciji, na putanji: Moja banka / Moj profil / Zatvaranje računa, odabirom opcije „Zatvori za dozvoljeno prekoračenje“. Zahtev možeš podneti ukoliko izmiriš obaveze po Dozvoljenom prekoračenju. Zatvaranje dozvoljenog prekoračenja se izvršava bez naknade.
Kako mogu da dobijem potvrdu o ugašenom Dozvoljenom prekoračenju i u kom roku?
Potvrda o ugašenom Dozvoljenom prekoračenju će ti biti poslata u roku od 5 radnih dana od trenutka gašenja dozvoljenog prekoračenja na kontakt adresu. Izrada ove potvrde se ne naplaćuje.
Kako mogu da dobijem potvrdu o ostatku duga po Dozvoljenom prekoračenju i u kom roku?
Potvrdu o ostatku duga možeš dobiti pozivom našeg Kontakt centra na broj 063 9005 ili slanjem mejla na adresu banka@yettelbank.rs. Naknada za izradu potvrde iznosi 400 RSD, i potrebno je da ovaj iznos obezbediš na tekućem računu prilikom podnošenja zahteva. Potvrda će ti biti dostavljena sledećeg radnog dana.
Na koji način mogu otvoriti štednju po viđenju i koji su uslovi za otvaranje?
Ukoliko imaš aktivan platni račun, možeš otvoriti štednju po viđenju na internet ili mobilnoj aplikaciji, na putanji: Katalog proizvoda / Štednja po viđenju, odabirom željenog proizvoda. Otvaranje štednog računa se završava onlajn, bez dolaska u banku i bez dostavljanja bilo kakve dokumentacije. Nakon otvaranja štednje po viđenju, potrebno je da preneseš sredstva odabirom opcije „Interni prenos“ na početnom ekranu ili na putanji: Moji računi / Štednja, odabirom opcije „Dodaj novac“ u detaljima računa.
Da li osoba ovlašćena po platnom računu može imati uvid u moj štedni račun?
Osoba ovlašćena po tvom platnom računu nema uvid u tvoj štedni račun.
Kako mogu da zatvorim štednju po viđenju?
Štedni račun možeš zatvoriti na internet aplikaciji ili mobilnoj aplikaciji, na putanji: Moja banka / Moj profil / Zatvaranje računa, odabirom opcije za zatvaranje štednje po viđenju.
Kako mogu dobiti izvod sa štednog računa?
Izvod za štednju po viđenju je dostupan u okviru zajedničkog mesečnog izvoda za sve račune i možeš ga preuzeti na internet i mobilnoj aplikaciji, na putanji: Moji računi / Tekući račun / Detalji računa / Lista izvoda.
Da li su mi sredstva sa računa štednje po viđenju uvek na raspolaganju?
Sredstva sa računa štednje po viđenju su ti uvek dostupna. U bilo kom trenutku sredstva možeš preneti na svoj platni račun odabirom opcije „Interni prenos“ na početnoj strani internet ili mobilne aplikacije. Kamata se pripisuje poslednjeg dana u mesecu, a obračunava se dnevno za iznos sredstava na štednom računu.
Da li mogu imati više računa štednje po viđenju?
Možeš imati više računa štednje po viđenju.
Da li nerezident može da otvori štedni račun?
Štedni račun mogu otvoriti i nerezidenti.
Na koji način mogu otvoriti oročenu štednju?
Oročenu štednju možeš otvoriti na internet ili mobilnoj aplikaciji, na putanji: Katalog proizvoda / Oročena štednja, odabirom željenog proizvoda. Otvaranje štednog računa se završava onlajn, bez dolaska u banku i bez dostavljanja bilo kakve dokumentacije. Nakon prihvatanja Indikativne ponude, otvara se račun oročene štednje, a novac sa platnog računa se automatski prebacuje na štedni račun u iznosu koji je unet na kalkulatoru.
Koji su preduslovi za otvaranje oročene dinarske štednje?
Za otvaranje oročene štednje potrebno je da imaš aktivan platni račun i da raspoloživo stanje na platnom računu u trenutku otvaranja štednje bude jednako ili veće od iznosa koji se oročava, s tim da je minimalni iznos 60.000 dinara.
Koliko računa oročene štednje mogu imati i koji je maksimalni iznos koji se može uplatiti na račune oročene štednje?
Broj računa oročene štednje je neograničen, maksimalni ukupan iznos na štednjim računima je 20.000.000 dinara, dok je na jednom računu oročene štednje maksimalni iznos 3.000.000 dinara.
Kako se vrši obračun kamate oročene štednje i da li se ona oporezuje?
Obračun kamate se vrši primenom konformne metode. Kamata je fiksna, godišnja. Ugovorena kamata se obračunava po isteku perioda oročenja od 12 meseci kada se ukupan iznos, tj. iznos glavnice sa pripisanom kamatom, prenosi na platni račun. Za ostvarenu kamatu na oročenoj dinarskoj štednji se ne plaća porez.
Na koji način mogu podneti zahtev za razoročavanje oročene štednje?
Zahtev za razoročavanje oročene štednje možeš podneti u internet ili mobilnoj aplikaciji na putanji: Moja banka / Moj profil / Zatvaranje računa, odabirom opcije za zatvaranje računa oročene štednje. Nakon zatvaranja štednog računa, automatski se prenosi novac na platni račun u iznosu glavnice i kamate koja je obračunata za dati period, u skladu sa Ugovorom. Delimično razoročavanje sredstava nije moguće.
Kako da personalizujem početnu stranu?
Na početnoj strani u dnu ekrana odabirom opcije „Dodaj novi vidžet“ možeš lako menjati izgled početnog ekrana dodavanjem ili uklanjanjem vidžeta. U svakom trenutku možeš resetovati vidžete, odnosno vratiti prvobiti prikaz, odabirom opcije „Vrati na podrazumevano“.
Da li mogu da koristim internet bankarstvo na mobilnom telefonu?
Možeš koristiti internet aplikaciju i na mobilnom telefonu, tako što ćeš u pretraživaču uneti adresu internet aplikacije, odnosno https://online.yettelbank.rs/login.
Da li mogu da koristim aplikaciju na više uređaja?
Da. Yettel Bank aplikaciju možeš da koristiš na onoliko uređaja koliko želiš. Potrebno je samo da instaliraš aplikaciju na uređaj i odabereš opciju „Već imam račun“ kako bi se personalizovala.
Na koji način mogu da preuzmem Yettel Bank mobilnu aplikaciju?
Yettel Bank mobilna aplikacija podržana je mobilnim uređajima sa Android i iOS operativnim sistemima i možeš je preuzeti u Google Play, odnosno Apple prodavnici.
Na kojim pretraživačima je podržano internet bankarstvo?
Internet bankarstvu možeš da pristupiš sa sledećih pretraživača: Chrome, Opera, Opera Mini, Firefox, Internet Explorer (od verzije 8), Internet Explorer Mobile, Safari, Android Webkit 530-533, Apple Webkit 530-533, Nokia browser. Internet bankarstvo možeš da koristiš na desktop, tablet i mobilnim uređajima.
Na koji način korisnici telefona sa Windows operativnim sistemom mogu koristiti aplikaciju?
Korisnici Windows telefona mogu koristiti internet aplikaciju, pristupajući adresi https://online.yettelbank.rs/login putem pretraživača na mobilnom telefonu. Internet aplikacija je u potpunosti prilagođena ovim uređajima.
Šta predstavlja ikonica zvonce?
Ikonica zvonce koristi se za pristup inboksu i jednostavniju komunikaciju sa našom Bankom.
U inboksu ćeš primati sve važne informacije o proizvodima, načinima plaćanja, transakcijama i uređajima koje koristiš, kao i nove bankarske ponude. Takođe, korišćenjem ove opcije možeš nam poslati predloge i pitanja o proizvodima i aplikaciji ili uložiti prigovor kreiranjem nove poruke ili odgovaranjem na primljenu poruku od Banke. Sve poslate poruke i naše odgovore na njih možeš videti u inboksu u odeljku „Zahtevi“.
Poruke možeš i da arhiviraš tako što ćeš odabrati opciju „Arhivirajte“ pored željene poruke. Sve arhivirane poruke biće vidljive u odeljku „Arhiva“. Arhivirane poruke možeš uvek da vratiš u odeljak Inboks/Zahtevi.
Šta je slika za identifikaciju?
Slika za identifikaciju je dodatna mera zaštite od eventualne zloupotrebe na internetu. Svaki korisnik prilikom otvaranja računa bira jednu od ponuđenih slika za indentifikaciju. Tokom procesa prijave na internet aplikaciju, odnosno personalizacije mobilne aplikacije, kada uneseš svoje korisničko ime prikazaće se i izabrana slika za identifikaciju.
Šta da radim u slučaju kada je moj telefon izgubljen ili ukraden, a na njemu imam instaliranu aplikaciju za mobilno bankarstvo?
Ukoliko izgubiš uređaj možeš privremeno blokirati pristup mobilnom bankarstvu, na putanji: Moja banka / Povezani uređaji, odabirom opcije „Blokiraj uređaj“ pored naziva izgubljenog uređaja. Ukoliko pronađeš telefon koji je privremeno blokiran, možeš ga ponovo koristiti za pristup mobilnom bankarstvu tako što ćeš aktivirati isti odabirom opcije „Odblokiraj uređaj“. Ukoliko ti je uređaj ukraden, možeš ga izbrisati iz liste, na istoj putanji: Moja banka / Povezani uređaji. Ukoliko je uređaj izbrisan sa liste, moraš ponovo da personalizuješ aplikaciju odabirom opcije „Već imam račun“, kako bi se koristilo mobilno bankarstvo.
Kako mogu da kontaktiram Kontakt centar?
Možeš nas kontaktirati pozivom na +381 63 9005 ili započeti čet na sajtu Banke ili internet aplikaciji, odabirom opcije „Get help“. Radno vreme Kontakt centra je radnim danima od 08h do 22h, a vikendom od 10h do 16h. Takođe, ukoliko imaš bilo kakve sugestije, nedoumice ili informacije koje želiš da podeliš sa nama, pošalji nam poruku u inboks putem internet ili mobilne aplikacije.