Obaveštenje o primeni Odluke Narodne banke Srbije o olakšicama u otplati kredita
U cilju podrške korisnicima koji se suočavaju sa okolnostima koje ukazuju na rane znakove poteškoća u otplati, Yettel Bank ad Beograd ovim putem obaveštava sve korisnike da je od 15.10.2025. godine u primeni Odluka o olakšicama u otplati kredita Narodne banke Srbije.
Primena odluke i ostvarivanje prava na olakšice
U slučaju postojanja okolnosti koje ukazuju na teško imovinsko stanje korisnika, odnosno koje dovode i/ili mogu da dovedu do poteškoća u otplati, Yettel Bank ad Beograd primenjuje razumne mere koje korisnicima treba da olakšaju otplatu kreditnih obaveza.
Informacije o navedenim okolnostima Banka može utvrditi:
- putem analiza i redovnih provera u okviru aktivnosti Službe za naplatu potraživanja, ili
- na osnovu obaveštenja korisnika.
U slučaju postojanja otežavajućih okolnosti koje su dovele ili mogu dovesti do poteškoća u otplati kredita, korisnik ima pravo da podnese zahtev za odobrenje olakšice u otplati.
Način podnošenja zahteva
Zahtev za odobrenje olakšice se podnosi na propisanom obrascu koji je dostupan na internet prezentaciji Banke i u poslovnim prostorijama Banke.
Zahtev treba da sadrži opis okolnosti koje su dovele do poteškoća u otplati, uz dostavljanje dokumentacije koja potvrđuje navedene činjenice.
Ukoliko korisnik nije u mogućnosti da popuni propisani obrazac, Banka će prihvatiti zahtev u slobodnoj formi, podnet sa registrovane emejl adrese, uz obrazloženje činjeničnog stanja i prilaganje relevantnih dokaza.
Zahtev za odobrenje olakšice može se podneti na sledeće načine:
- putem email adrese olaksice.banka@yettelbank.rs, isključivo sa registrovane email adrese korisnika (uz obavezno navođenje naslova poruke: Zahtev za odobrenje olakšice);
- online putem sajta Banke, putem linka na početnoj stranici i klikom na olaksice.banka@yettelbank.rs ;
- ličnim podnošenjem zahteva u poslovnim prostorijama Banke;
Uslovi za odobravanje olakšica
Korisnik može ostvariti pravo na olakšicu ukoliko se nalazi u okolnostima koje su ga dovele ili ga mogu dovesti u teško imovinsko stanje, kao što su:
- gubitak zaposlenja,
- značajno smanjenje prihoda,
- teška bolest ili povreda koja dovodi do umanjenja radne sposobnosti,
- teške porodične okolnosti (npr. bolest ili smrt supružnika ili dece, razvod braka u slučaju zajedničkog zaduženja).
Banka može razmotriti i druge okolnosti navedene od strane Korisnika uz prilaganje odgovarajućih dokaza.
Vrste olakšica koje Banka može odobriti
Pod olakšicama se podrazumevaju potpuno ili delimično refinansiranje duga iz ugovora, odnosno izmene ugovornih uslova uključujući, ali ne ograničavajući se na sledeće:
- produženje roka otplate;
- promenu vrste ugovora;
- odloženo plaćanje celokupnog iznosa kredita, kamate, glavnice, dozvoljenog ili nedozvoljenog prekoračenja, duga po kreditnoj kartici ili određenih rata kredita, za određeni period;
- smanjenje kamatne stope;
- delimična otplata duga;
- promena valute u kojoj je izražena obaveza, ako obaveza nije izražena u dinarima;
- delimičan oprost i konsolidacija duga;
- proglašenje zastoja u otplati za određeni period, u kome Banka ne obračunava redovnu niti zateznu kamatu na dospelo a neizmireno potraživanje, kao ni redovnu kamatu na preostali iznos glavnice, odnosno duga.
Postupak odlučivanja po podnetom zahtevu i rokovi
Odluku po uredno podnetom zahtevu Banka donosi najkasnije u roku od 30 dana od dana prijema zahteva, o čemu se korisnik obaveštava pisanim putem.
Prilikom donošenja odluke o odobrenju određene olakšice, Banka nije vezana isključivo zahtevom korisnika u pogledu vrste olakšice i drugih zahtevanih uslova i posebno uzima u obzir lične i finansijske okolnosti svakog korisnika.
Prilikom odlučivanja o podnetom zahtevu procena kreditne sposobnosti se ne sprovodi ukoliko se primenom olakšice ukupan iznos koji korisnik treba da plati po kreditnom proizvodu ne povećava za više od 15%.
Odluka Banke po podnetom zahtevu
Po razmatranju zahteva, Banka donosi odluku kojom:
- Odobrava olakšicu ili
- Odbija zahtev za odobrenje olakšice
Odluka o podnetom zahtevu se bez odlaganja dostavlja korisniku pisanim putem uz sažeto obrazloženje.
Pravo na prigovor
Korisnik čiji je zahtev za odobrenje olakšice odbijen ili na čiji zahtev Banka nije dostavila odgovor u propisanom roku, ima pravo da u roku od 10 dana od dana prijema odluke o tom odbijanju, odnosno od isteka propisanog roka za odgovor na zahtev, podnese prigovor Komisiji za odobrenje olakšica uz prilaganje dokaza kojim opravdava navode iz teksta prigovora.
Prigovor se može podneti u slobodnoj formi:
- putem email adrese: olaksice.banka@yettelbank.rs, ili
- lično, u poslovnim prostorijama Banke.
Rok u kom je Banka u obavezi da odgovori na prigovor iznosi 30 dana od dana prijema urednog i obrazloženog prigovora, a koji rok se može u izuzetnim okolnostima produžiti za najviše 15 dana o čemu se korisnik obaveštava pisanim putem.