Phishing
Phishing predstavlja pretnju po onlajn bezbednost i on se najčešće realizuje kroz kanale komunikacije kao što su: lažni sajtovi, mejlovi, društvene mreže, SMS, Viber ili WhatsApp poruke. Cilj je da se kroz ove kanale prikupe vaše lične i poverljive informacije, poput korisničkih imena, lozinki, brojeva kreditnih ili debitnih kartica i drugih osetljivih podataka.
Izuzetno je važno da izbegavate da čuvate korisničko ime i lozinku u pretraživačima, kao i da ih delite sa drugima.
Kako se zaštiti:
1. Pažljivo proverite mejl adrese: Pre nego što otvorite bilo koji link ili prilog u mejlu, pažljivo proverite mejl adresu pošiljaoca. U onlajn prevarama često se koriste adrese slične adresama banaka i drugih institucija, kako bi se došlo do podataka korisnika. Ako vam mejl deluje sumnjivo ili je adresa nepoznata, budite na oprezu. U svakom mejlu je važno da se podudaraju ime, prezime i naziv organizacije, kako u imenu pošiljaoca, tako i u mejl adresi. Na primer: ako je pošiljalac Petar Petrović sa mejl adresom petar.petrovic@organizacija.rs, mejl ne može biti pera.petar@xtestaddress.xz.
2. Obratite pažnju na nepotpune ili loše napisane mejlove: Phishing mejlovi često sadrže gramatičke greške, nepravilno formatiran tekst ili nepotpune informacije. Ozbiljne organizacije ne šalju takve mejlove.